חיפוש
  • Dikla Mor

בריחת שתן במהלך הריון ואחרי לידה

עודכן: 26 בדצמ׳ 2021

בריחת שתן במהלך הריון


במהלך ההריון גוף האישה עובר תהליכים ושינויים רבים, אשר גורמים לבריחת שתן ולקושי רב בהתאפקות. התחושה היא ש"אני כל הזמן צריכה ללכת לשירותים". למעשה כ40% מהנשים מעידות על דליפת שתן בזמן ההריון או בשנה שלאחר הלידה. תופעה זו גורמת לנו לחוסר נוחות רבה בהריון ועד המנעות של ממש מפעילויות שונות.

דליפת שתן- למה זה קורה?

הפרשת הורמונים מרככים, המשקל הרב על רצפת האגן, התרחבות הרחם אשר לוחצת על שלפוחית השתן הממוקמת תחתיו או כתוצאה מבריחת שתן במאמץ (מצב בהם יש לחץ רב על השלפוחית. התופעה שכיחה מאד בזמן שיעול או התעטשות, צחוק ועוד). כל אלו יחד גורמים לתופעות בהריון כמו בריחת שתן, כאבי גב, כאבים באגן סימפיזיוליטיס, ובמפרקי הירך, חוסר שיווי משקל וכאבים בעצם הזנב .

· הפרשת ההורמונים רלקסין ופרוגסטרון מתחילת ההיריון ועד ללידה

· החלשות שרירי רצפת האגן ושרירי הסוגרים של שלפוחית השתן-, הורמונים אלה גורמים להחלשות השרירים.

· לחץ על השלפוחית- הרחם הגדלה לוחצת על שלפוחית השתן ומקטינה את נפחה. עיקר הלחץ מתרחש בשליש הראשון ובשליש האחרון להריון.

· משקל הולך וגדל על אזור האגן עם התקדמות ההריון.

· פעילויות המגבירות את דליפת השתן- שיעול, עיטוש, צחוק, קפיצות ועוד.

· כמות השתן בהריון עולה- כאשר העובר מפריש את הפסולת שלו באופן נוזלי דרך השליה אל מחזור הדם. כך, יותר נוזלים נכנסים ויוחאים מהכליות.

כל אלה יוצרים לחץ ודחיפות הולכים ומתגברים למתן שתן.


איך ניתן להתמודד עם בריחת השתן?

התרגול הנלמד בסטודיו מיועד לחזק את רצפת האגן ושרירי הסוגרים ולמנוע אחוז ניכר (במקרים רבים אף למנוע לחלוטין) מהמקרים. התרגול כולל שילוב של שיטת קיגל, תרגול נשימה ושיטות נוספות.

· זיהוי של השרירים ברצפת האגן האחראים גם על השליטה בסוגרים השונים

· למידה של נשימה נכונה (כן. יש דבר כזה!)

· תרגילים שונים לכיווץ והרפיה של כל השרירים הרלוונטיים באמצעות הנשימה - חיזוק רצפת האגן והשרירים המייצבים , כיווץ ואסיפת שרירי הסוגרים בשילוב עם חיזוק שריר הרחב בטני .

· חזרה על התרגילים בוריאציות שונות- כיווץ והרפייה איטיים, מהירים, מוחזקים לאורך זמן ועוד.

· תרגול יומיומי- עם הזמן יהפך התרגול לפשוט ואינטואיטיבי יותר כך שתבצעי אותו בקלות במהלך הפעילויות היומיומיות הרגילות שלך.


חשוב!

מומלץ לכל אשה לבצע את התרגילים האלה , גם אם אינה בהריון. הם מסייעים לנו למנוע צניחת איברים באגן ובריחת שתן לאורך זמן.

תרגול יומיומי של התרגילים הנלמדים בשיעור יכולים לסייע ואף למנוע לחלוטין בריחת שתן.

תרגילים אלו יסייעו לך גם בהכנה לצירים ובלידה עצמה!!


ויש עוד מגוון רחב של דרכים לטיפול בבריחת השתן בהריון

1. חיזוק שרירי רצפת האגן טרום ההיריון, ואם לא התאפשר אז להתחיל להגיע לאימונים בשילוב פילאטיס ו NLP כדי לחזק את שרירי רצפת האגן בתחילת ההיריון ולהרגיע את הנפש מהמתחים בהריון, כך ששרירי הסוגרים יהיו חזקים יותר ויעמדו בלחץ על כל האזור הזה וגם הנפש שלך תתחזק לאורך כל התקופה כולל בלידה עצמה.

2. רפואה סינית- בצמחי המרפא הסיניים יש מרכיבים המסוגלים לחזק את כל המערכות הגוף כולל מערכת השתן והרבייה.

3. טיפול פיזיותרפיה - מחזק ומגביר את יכולת השליטה של הסוגרים ע"י תרגול של כיווץ והרפיה של שרירי רצפת האגן.

4. טיפול תרופתי - ישנן תרופות המעלות את מתח השריר שסוגר את שלפוחית השתן ובכך מחזק את יכולת השליטה בסוגר.

5. טיפול הומאופתי - טיפול שנותן פתרון טוב לבעיה. בהומאופתיה ניתן לקבל תרופות המעניקות סימנים ואותות למערכת השתן לתפקוד תקין ונכון.


סרטון קצר לתרגול חיזוק רצפת אגן


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול